Pěší turistika

Hlavňov má ideální polohu pro všechny druhy výletů: pěší turistiku, cyklovýlety i použití vlastního automobilu.
Kliknutím do fotogalerie si zobrazíte popisky jednotlivých fotografií.

První nenáročný výlet vede po červené turistické stezce směrem do Kovářovy rokle. Cestou se nezapomeňte stavit v Mariánské jeskyni, kde je kamenný relieéf Panny Marie. Za Kovářovou roklí lze odbočit zkratkou po zelené přímo na Hvězdu, vyhnete se tak ovšem výstupu na Supí hnízdo, pohledu na Skalní divadlo a dalším atraktivním místům. Projdete-li po červené přes rašeliniště, narazíte na rozcestník, kde odbočuje červená vlevo a zelená vpravo. Obě stezky vedou poměrně strmě vzhůru, ale jen kousek. Pak už narazíte na červenou hřebenovku, která se táhne nejen celými Broumovskými stěnami, ale pokračuje dál do Teplických skal na jedné straně nebo přes Božanovský špičák, Hronov, Náchod až do Orlických hor (tzv. Jiráskova stezka).

Po výstupu na hřebenovku se nezapomeňte podívat na vyhlídku Supí hnízdo, odkud je nádherný výhled na celé Broumovsko až k polské straně. Je-li pěkné počasí, uvidíte nalevo i Sněžku.

Výlet uzavřete procházkou po hřebenovce směrem na Hvězdu, cestou uvidíte netradiční skalní útvary jako Kočka, Škeble nebo Bumbrlíček. Až vystoupáte kolem Poštovní schránky, nezapomeňte se stavit ve Skalním divadle, které leží jen 20 m od červené stezky a je z něj překrásný pohled do skalního údolí Kovářovy rokle.

ČASOVÁ NÁROČNOST: 1,5 - 2 hodiny klidnou chůzí, délka cca: 3 km
OBČERSTVENÍ: Chata Hvězda nebo venkovní stánek na Hvězdě

Druhá možnost, jak se dostat z výchozího rozcestníku na vstupu do Kovářovy rokle je Pánova cesta, která vede po žluté turistické stezce a svým teréním charakterem není tak náročná, jako Kovářova rokle.

Cesta asi půl hodiny pozvolna stoupá, a po výstupu na hřeben de dejte vlevo po červené. Cestou půjdete kolem všech přírodních atrakcí, které byly zmíněny v popisu prvního výletu.

ČASOVÁ NÁROČNOST: 2 - 3 hodiny klidnou chůzí, délka cca: 5 km
OBČERSTVENÍ: Chata Hvězda nebo venkovní stánek na Hvězdě

Třetí výlet přes Hvězdu můžete začít pěším výstupem na Hvězdu po červené, z výchozího rozcestníku poblíž hasičské zbrojnice (asi 100 m dolů po silnici od Hostince U Doležalů), která vede kolem teletníku, dále kolem pitného pramene (rozhodně ochutnejte čistou pramenitou vodu) a pak na rozhraní louky a lesa až na Hvězdu. Dále se vydáte po modré turistické stezce, která vede po hřebeni kolem bývalých Laudonových valů, z nichž některé jsou v terénu ještě patrné, a připomínají pobyt známého generála Laudona na Policku.

Cestou narazíte minimálně na dvě vyhlídky, ze kterých je rozhled na část Broumovska a zejména na Křinice a v dáli Javoří hory. Přes Honský špičák dojdete na rozcestník na Honském sedle. Zde budete již patrně mírně unaveni a oceníte občerstvení nebo menší oběd. To Vám poskytne restaurace U generála Laudona na kraji Pěkova, ke které se dostanete z Honského sedla přímo po silnici směrem k honskému rybníku.
Po zaslouženém odpočinku se vydáte od restaurace po silnici směrem do Pěkova, ale asi po 150 m odbočíte vlevo mezi domy po neznačené štěrkové cestě, která pak vede přes louky přímo do Hlavňova. Vyjdete u hlavňovské zvoničky u staré školy (naproti je hasičská zbrojnice).

ČASOVÁ NÁROČNOST: 4 - 6 hodiny klidnou chůzí, délka cca: 10 km
OBČERSTVENÍ: Chata Hvězda, Restaurace U generála Laudona (Hony-Pěkov)

Další půldenní výlet si můžete udělat na stolovou horu Ostaš. Vydáte se po silnici směrem do Bukovice a asi po 100 m za bývalým mlejnem odbočuje doprava turistická červená stezka, která vás přes louky zavede do Pěkova k restauraci U Michálků. S občerstvením ale počkejte až na zpáteční cestu, protože vás čeká sice krátké, ale znatelné stoupání k občerstvení pod Ostašem. Z výchozího rozcestníku poblíž tohoto občerstvení se můžete vydat na okruh skalním bludištěmstrong>, který je značen modrou turistickou stezkou, nebo se vydáte po zelené ke Kočičímu hradu a Sluji českých bratří, ve které se ukrývali poličtí občané před Švédy během 30. leté války.

Cestou zpátky z Ostaše můžete ještě sejít polní cestou po zelené směrem do Bukovice a Police nad Metují, kde narazíte na kamenné sousouší anděla. Pak už si můžete na poilckém náměstí vychutnat točenou vanilkovou zmrzlinu v místní cukrárně, ochutnat čistou pramenitou vodu z pramene Julinka, který vyvěrý uprostřed náměstí a pak se zpátky po červené vydat průchodem na rohu náměstí kolem hřbitova přes Klůček zpátky do Hlavňova.

ČASOVÁ NÁROČNOST: 5 - 7 hodin klidnou chůzí, délka cca: 12 - 14 km
OBČERSTVENÍ: Hospoda U Michálků (Pěkov), občerstvení Pod Ostašem (Ostaš), Lucky-Lucke (Bukovice), Police n.M.

Poslední, krátká procházka po obědě nebo před večeří je časově nenáročná, ale odmění vás kouzelným pohledem na Zelenou kapličku ukrytou v lese. Od hostince se vydáte po silnici směrem k rybníku, který necháte po své levé straně, dojdete k silážním věžím nad rybníkem a pak zahnete vpravo úzkou silničkou, která vede do Police přes les Klůček. Těsně pod lesem odbočíte doleva po žluté, která vás zavede kolem Čertovy skály ke křížové cestě, na jejímž konci stojí dřevěná zelená kaplička.

Od kapličky vedou kamenné schody k mariánskému pramenu u Soudní brány, který má údajně léčivé účinky. Od Soudní brány se vrátíte společně s křížovou cestou k Čertově skále a podél lesa zpět do Hlavňova. Máte-li pejska, je to ideální procházka pro vašeho zvířecího kamaráda.